Show no weakness. The world will use it against you.

Vill man något så går det. Jag stör mig verkligen på folk som inte gör saker och ting endast pga lathet och sedan klagar som en stucken gris att livet är åt helvete, inga pengar, jobb ocv. Men gör något åt det då?
Vill man ha pengar- Jobba så mycket du kan
Vill man ha en bra utbildning- Plugga järnet
Vill man ha mycket pengar till framtiden- Spara så mycket det bara går
Vill man bli bra på något- Öva hela tiden
Vill du ha tid med något- Skapa tid! Det går alltid..
-
See, EASY, fattar inte vad det är med folk. Jag läser psykologi på högskolan, jobbar så mycket jag får/kan, övar inför högskoleprovet och har stallet varje dag och rider iallafall 4 dagar i veckan. Det är många bollar i luften och stressigt, men ändå inte mycket om man jämför med andra, och ändå inte lite om man jämför med vissa.
Det gäller att planera sina dagar. Vill du göra mycket saker så har du många bollar i luften hela tiden. Du kan inte sätta dig ner framför datorn innan du är klar med allt, då fastnar du där. Du kan inte sätta dig framför TV'n då blir du för slapp.
-
Det gäller att PRIORITERA saker rätt här i livet. Jag vill jobba och få pengar så jag kan köpa det jag vill och spara. Jag vill plugga psykologi. Jag vill göra högskoleprovet så jag kanske kommer in på själva programmet. Jag vill rida och vara i stallet, jag vill umgås med vänner och festa på lördagar. FUCK det finns ingen tid. Det finns 12 timmar om dagen minst = minst 84 timmar. Jag är rätt så säker att man hinner en del på dessa timmarna, om man bara anstränger sig och bestämmer sig för att de e slut på latheterna.
Visst är det jobbigt vissa dagar och man bara vill ge upp, de gäller att hålla huvudet högt och intala sig att vill man så går allting, det finns ingenting hä i världen jag inte kan klara av :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0